3 Eylül 2015 Perşembe

GLASGOW ÖLÇEĞİNDE BENLE MORTALİTE

Gözler
Spontan açık ve normal olarak hareketli.
4 yaz.
Şehrin ışıkları bazen kesintisiz bir çizgi
Birbirinin içinde eriyen renkli kuşaklar
Akıp gidiyor
Bu sana da gidiyormuşsun gibi bir his.
Hızlı bir his.
Bazen evlerin içinde ışıklar
Tek tek
Olgun, renkli toplar gibi
Belki meyve.
Köprüye neresinden bakarsan gece
Bir şerit silme sarı
Diğer kırmızı
Hareketi böyle hesaplarız.
Dört yazdım.

Motor tepki
Ağrıya lokalize.
Film uçsuz bucaksız herhangi bir yerde başlıyor.
Pat.
Bir silah sesi.
Manzaraya devam.
Sessizlik.
Sonra pat
Bir daha silah sesi
Böyle birçok silah sesi
Aralıklı.
Ritimsiz.
Olayların gelişmesine fırsat vermeden ben çıktım.
Sen buna bir anlam veremedin.
Yıpranmış sinirlerime, düşük tolerans eşiğime bağladın.
Beş yazdım.

Sözel tepki
Sorulara konfüze bir biçimde yanıt verebiliyor.
4 yaz.
Hafif hasarla hayatta kalıyorum gibi.
Yeterli teknik donanım sağlanmış olsa
Beni vakit kaybetmeden bir otomatla değiştirirlerdi.
Elbette.
Olmadı mı?
Biliyorum en duymak istemediklerini.
Yüzlerinde bir rahatsızlık büyür duyunca.
Ama tekrar denerler.
Bilmiyorum
Dersem
Az önce vücudumla kapladığım boşluğun
İçinden geçerek yürüyüp giderler.
Bu beni
Hidrojenlerime böler.
Dağılırım.
Koridordaki yolculuklarım boyunca neden bana
Sorularla geldiklerini düşünüyorum.
Dört yazdım.

Gözler
Sözle açabiliyor.
3 yaz.
Hayatı kaybediyoruz gibi.
O gidince başka şeyler var.
Yine de şehirlerin
Kaldırımlarında, evlerinde, sokaklarında,
Gezegenlerinde, gizli odalarında, ortak
Alanlarında hep yapraklar gibi açılan
Olasılıklardan uzak olmak
(Uzak mı?)
Hiçbir şekilde onlar olurken orada olmamak onlarla
Beni üzer.
O yüzden şimdi benim için tekrar et:
---
Üç yazdım.

Motor tepki
Deserebre postür, ekstansor yanıt.
2 yaz.
Yaz yaz.
Tavanın çatlağından sızan suyu durduramadım.
Peteklerden damlayan suyu durduramadım.
Bütün sokağı götüren o çamurlu suyu durduramadım.
Ayla beraber hareket eden suları durduramadım.
Plakaları parçalayıp birbirinden ayıran suları durduramadım.
Demek ki durmamalılar.
İki yazdım.

Gözler : Yanıtsız, açmıyor.
Ses : Yok.
Hareket:  Yok.

Hiç yorum yok: